Neushoorn - Reisverslag uit Banagi, Tanzania van Jolien Mensink - WaarBenJij.nu Neushoorn - Reisverslag uit Banagi, Tanzania van Jolien Mensink - WaarBenJij.nu

Neushoorn

Door: Jolien

Blijf op de hoogte en volg Jolien

19 Oktober 2017 | Tanzania, Banagi

Woow laat ik beginnen met het verhaal van gisterenavond. Ik had net mijn vorige blog geplaatst. We worden 's avonds terug naar ons huisje gebracht door iemand met een zaklamp. Er schijnt weleens een verdwaalde leeuw te lopen en een hyena. Wij terug naar ons huisje schijnt die man opeens met zijn zaklamp op het gras naast ons. Kijk een buffelo... Job en ik kijken elkaar aan en twijfelen of het niet gewoon een nep beeld is. Totdat dat beest opeens zijn hoofd draait en begint te lopen. Google maar eens op buffel, dan zie je hoe vreselijk groot die beesten zijn. Hij was 3 a 4 meter bij ons vandaag en we zaten niet in een auto. Die man moest lachen om onze reactie en verteld dat de buffel 's nachts weleens uit het zwembad komt drinken.

Vandaag zijn we weer om half 8 weg gereden. We moesten om 11 uur uit de ngorongoro area zijn. Onderweg zijn er eerst naar een masai dorp geweest. Bedankt voor dit cadeau Maria, Paul en Marjo!
Eerst werden we onthaald met een dans. Ik mocht met de vrouwen mee dansen en Job met de mannen. Daarna een rondleiding door het dorp. We mochten in zo'n hutje. Vies en klein en echt niet geloven dat mensen daar kunnen leven. Er is een mini bedje voor 3 kinderen en een bed voor de man en vrouw. Daarnaast een vuurplaats en aan de andere kant van het hutje ( in totaal 8 vierkante meter) is plek voor de kalfjes die 's nachts vanwege het gevaar opgegeten te worden ook binnen slapen. Toen we eruit kwamen stonken we echt vreselijk maar rook. Daarna naar het klaslokaal. Allemaal kleine kindjes die het Engelse alfabet leren en tellen tot 100. Ze gaven een mooi showtje van hoe ze dat kunnen opdreunen. De kinderen krijgen eerst 3 jaar daar les en dan gaan ze naar primary school 7 kilometer verderop. Daarna door gereden naar de Serengeti. Bij de ingang even naar boven gelopen. Wat een uitzicht! Echt alleen maar eindeloze vlaktes. We hadden lunch mee dus hebbem meteen een game drive gedaan. Bedankt Leoniek, Robin, Kirsten, Erwin, Svenja, Jeroen en Dieke.
Na een korte lunch weer onwijs mooie landschappen gezien, weer een cheeta, miljoenen zebra's etc. En daar was hij dan. De zwarte neushoorn. Eerst heel ver weg en toen steeds dichterbij. Heel veel foto's gemaakt. We waren de enige. Tegen de tijd dat de andere auto's kwamen, was hij alweer weg. Wat een geluk hebben we gehad. We hoorden wel dat de andere hem na een tijdje ook nog hebben gezien. Onderweg nog een vastgelopen auto geholpen. Hij zat vast in de modder. Salvatory blijkt ook hier goed in te zijn en heeft de andere auto binnen no time los. Hij vertelt nog dat 'those boys' niet goed hadden opgelet bij de plas. Op weg naar de lodge kwamen de migratie van de dieren tegen. Mega grote kuddes gnoes. Al terug een Serengeti, een maand te vroeg, maar beter voor ons. Wat een gaaf gezicht zoveel dieren bij elkaar. Aangekomen op de lodge weer lunch voor morgen besteld. En toen begon het toch te regenen en te onweren. Niet rustgevend voor mij. We hebben de kamer het meest ver weg maar wel met het mooiste uitzicht. De regen lijkt nu weg te trekken en laten we hopen dat dat zo blijft. Straks douchen en eten en lekker dromen van weer een hele bijzondere dag. Neushoorn jeeh!

• 19 Oktober 2017 - 20:02

Paps:

Wat een ONGELOOFLIJK verhaal weer jongens! Wat een top reis.

• 19 Oktober 2017 - 21:55

Renske:

Oooo wauw de titel zei al genoeg!!

• 20 Oktober 2017 - 07:39

Stijn:

Super gaaaf

• 21 Oktober 2017 - 20:46

Leoniek:

Ik wil terug!!!!
    Wat een leuke verhalen Jo en Job, net of ik er ook weer ben:D Geniet nog lekker van deze geweldige reis!