Avontuur - Reisverslag uit Kiwengwa, Tanzania van Jolien Mensink - WaarBenJij.nu Avontuur - Reisverslag uit Kiwengwa, Tanzania van Jolien Mensink - WaarBenJij.nu

Avontuur

Door: Jolien

Blijf op de hoogte en volg Jolien

24 Oktober 2017 | Tanzania, Kiwengwa

Waar te beginnen na een dag als vandaag... ga er maar even goed voor zitten, want dit wordt een lang verhaal.
Na weer heerlijk geslapen te hebben (lang leve de airco) om 9 uur op stap. Onderweg naar de plantages in de auto al onwijze regenbuien. Eenmaal op de plantage droog. Natuurlijk moest ik plassen. Nee geen wc daar, maar geen probleem we vragen bij een huis of je de wc kan gebruiken. Dan ga je toch uit beleefdheid niet zeggen dat je liever in de bosjes gaan, maar ik moest heel nodig. Wij naar zo'n huis. 2 vrouwen om de grond en wat kinderen. Ik mee naar binnen. Zo'n lemen huisje zonder licht enzo. Een Frans toilet zonder stortbak. Dus doorspoelen met een klein emmertje. Heb me nog nooit zo vies gevoeld toen ik daar vanaf kwam. Er was een wasbak met tandenborstels. Echt heftig. Maargoed de spice tour kon beginnen. Beetje bang voor slangen, want hier leven gewoon Black mamba's en cobra's enzo. Maar hier zet je je gewoon overheen. Heel gaaf om te zien hoe alle kruiden groeien. Kruidnagel, zwart peper, kaneel en nog heel veel meer. Kaneel komt dus gewoon van de boomschors en de wortels van de kaneelboom worden gebruikt voor vicks vapo rub. Ook te horen gekregen wat voor medicinale werking alles heeft. Helaas begon het weer keihard te regenen. Wel verkoelend, maar gek om door de hozende regen door zo'n plantage te lopen. Wel een hele gave ervaring en bedankt voor dit cadeau Tim en Els en Jet en Martine. Na de spice tour door naar Zanzibar Stone Town. Heel druk, heel vies en niet voor te stellen hoe het daar is. Eerst een kerk in. Daar veel gelezen over de slavernij. Gelukkig lopen er veel toeristen en waren we niet de enige blanken. We kwamen langs een grote markt. Net toen hij ons de markt wilde laten zien, kwamen ze met emmers rotte vis naar buiten lopen. Uhm... de markt hebben we dus maar even overgeslagen. Daarna door veel smalle straatjes met veel straatverkopers en natte vieze schoenen door de drek. Veel gehoord over de geschiedenis, maar ik was best wel bang daar. Gelunched op een roof top hotel met mooi uitzicht. Bedankt voor deze lunch Casandra, Rocky en Tonke. Daarna een drankje gedaan bij Park Hyatt op advies van Frans. Vanaf hier mooi uitzicht over de oceaan en ik kon weer wat ontspannen. Onderweg ook het geboorte huis van Freddy Mercury gezien en the house of wonder (die we eigenlijk niet zo mooi vonden). Best een heftige dag zo bij elkaar. Nu terug in het resort en vanaf hier wel blij dat we dit gedaan hebben. Terug in het resort eerst gedouched. En er lag een uitnodiging voor een management cocktail waar we zo heen gaan.

• 24 Oktober 2017 - 18:10

Frans Travel:

Ja stone town zo is het wel
    Vis markt ook overgeslagen wel
    N rooftop restaurant emmerson en green gelooft ik.via steile trap omhoog
    Byzonder wel amd relax at park hyatt mooi hoor