Cheeta en file - Reisverslag uit Ngorongoro, Tanzania van Jolien Mensink - WaarBenJij.nu Cheeta en file - Reisverslag uit Ngorongoro, Tanzania van Jolien Mensink - WaarBenJij.nu

Cheeta en file

Door: Jolien

Blijf op de hoogte en volg Jolien

18 Oktober 2017 | Tanzania, Ngorongoro

Gisterenavond werden er warme kruiken in ons bed gelegd. Het zou hier ‘s avonds en ‘s ochtend zeer koud worden. Wij helemaal voorbereid, maar toen we vanmorgen het huisje uit stapte was het gewoon 17 graden hihi. De wind in de auto was wel fris. Vandaag de hele dag in de krater doorgebracht. Het begon met mooie plaatjes van zebra’s, pumba’s, buffels, gazelles, secretaris vogels etc. Na een tijdje reden we ergens waar er we in de verte veel auto’s zagen staan. Daar wordt je natuurlijk heel nieuwsgierig van. Het was heel goed zoeken, maar in de verte liep een cheeta. Super bijzonder. Je moest echt heel goed zoeken met je verrekijker maar dan kon je hem zien lopen. Uiteindelijk in een file van zeker 30 auto’s de cheeta gevolgd. Elkaar steeds inhalen om maar weer de voorste te zijn. Ook hierin bleek Salvatory erg goed. We hebben de cheeta bijna een uur gevolgd en uiteindelijk was hij dichtbij genoeg voor mooie foto’s en zelfs zo dichtbij dat je hem heel duidelijk zonder verrekijker kon zien. Echt heel gaaf. Daarna naar de nijlpaarden poel. Twee grote hopen van ongeveer 30 nijlpaarden en eentje liep op het land. Dat zag er pas echt gek uit. Tussen de nijlpaarden lagen een paar grote en een paar kleintjes tot hele kleintjes te zwemmen. Sommige rolden een paar keer om. Mooi gezicht. Stinken dat ze deden, dat was echt niet normaal. Ze spatte wat met water, maar waar ze inlagen was echt meer poep dan water. Daarna weer verder. Door enorme massa’s wildebeast gereden. Naar een groep van ongeveer 15 leeuwen. Ze lagen te slapen op de rotsen. Wel ver weg, maar een mooi gezicht. Toen moesten we opeens heel nodig plassen. Gelukkig zijn ze hier wel gewend aan toeristen en zijn er op drie plekken in het park toiletten gebouwd. Deze worden ook goed schoon gehouden en zijn dus veel beter dan wat je in Frankrijk langs de snelweg hebt. Daarna nog wat mooie olifanten gezien en op wel naar de lunchplek. Een hele mooie plek bij de waterbron. Verderop lagen nijlpaarden en er zwommen twee pelikanen. Het advies was om in de auto even te eten en daarna lekker rond te lopen en in het gras te zitten. Niet iedereen volgde dit advies, maar de grote roofvogels pikken het eten gewoon uit je handen. T was echt een roofvogel show in real life. Daarna mooie foto’s gemaakt. Na het eten nog een paar olifanten en leeuwen gezien (ja... alsof het de normaalste zaak van de wereld is) en op zoek naar neushoorns. Helaas heeft niemand die vandaag kunnen vinden. Waarschijnlijk vanwege de wind. Om 3 uur waren we terug en van half 4 tot 5 gezwommen en relaxed. Daarna gedoucht en heerlijk gegeten. Morgenochtend vertrekken we naar de Serengeti en hebben we meteen weer een dagtocht met lunch. We zijn heerlijk aan het genieten hier.