Terugweg - Reisverslag uit Delft, Nederland van Jolien Mensink - WaarBenJij.nu Terugweg - Reisverslag uit Delft, Nederland van Jolien Mensink - WaarBenJij.nu

Terugweg

Door: Jolien

Blijf op de hoogte en volg Jolien

28 Oktober 2017 | Nederland, Delft

Hoi allemaal,

We zijn weer thuis. Gisteren te moe om nog wat te doen, dus bij deze het verslag van de laatste dag en de terugreis.

Woensdagavond hebben we heerlijk gegeten. Met zijn 2en op het strand onder weer zo'n mooie bloemenkrans. Heel romantisch. Bedankt voor dit cadeau Ben, Elisa, Andries, Leanne en Sanne, Erik en Luca voor de wijn en champagne hierbij.

Donderdagnacht en ochtend kwam het met bakken uit de hemel en was er wederom geen stroom. De dag om naar huis te gaan...
's Middags werd het nog even droog en hebben we nog heerlijk 2 uur aan het strand gelegen met een cocktail (bedankt Menno en Natasha). Daarna geluncht (dankjewel Gwenn), nog even gedoucht en om half 5 werden we door de taxi opgehaald. Aangekomen op het vliegveld mochten we in de rij naar voren want onze vlucht werd opgeboekt. Het was kwart voor 6 en we werden opgeboekt naar de vlucht van 5 uur. De vlucht van 7 uur had namelijk vertraging. (uhm... ik hoop de vlucht van nu ook, want anders heb je ons omgeboekt naar een vlucht die al vertrokken is). Hakuna Matata, komt allemaal goed, niks aan de hand. Om half 7 in het vliegtuig naar de startbaan. Daar aangekomen gingen we nog niet weg. Tijdens de omroep kan je dan de volgende woorden ontcijferen. Vliegtuig, ongeluk, niet naar Dar Es Salaam. Je schrikt je rot, dus snel navragen wat nu precies het probleem is. Het bleek mee te vallen. Het vliegtuig dat vlak voor ons was geland en had een klapband. Deze moest van de startbaan verwijderd worden, zodat we daarna konden vertrekken. Gelukkig was er niks met ons vliegtuig, was het ongeluk niet zo heel groot en konden we gewoon naar Dar Es Salaam. Om half 8 vertrokken we en om kwart voor 8 waren we in Dar Es Salaam. Hier opnieuw onze koffers opgehaald en weer een briefje bij de douane ingevuld dat we het land weer uit gingen. Daarna koffers ingeleverd en even wat gegeten. Om kwart over 11 vertrokken we met KLM terug naar huis. Wat een vlucht was dit. Het begon met iemand die tijdens het opstijgen opeens ging opstaan om iemand met de tv te helpen. Dit was best even gek en spannen. Daarna om 12 uur nog een warme maaltijd gekregen en toen tijd om te gaan slapen. Daar dacht de man achter ons anders over. Hij begon opeens te schreeuwen dat iemand moest gaan zitten, Job zei daar wat van en toen begon hij een gesprekje met ons. Conclusie... deze man was echt ladderzat. Hij uitte dat graag door regelmatig even wat te gaan roepen en mompelen terwijl iedereen lag te slapen. Hij vond het ook nodig om nog even Job zijn koptelefoon van zijn hoofd te trekken. Het cabine personeel kwam op een gegeven moment ook even met 5 man sterk met hem praten. Helaas hadden ze geen andere plek voor hem, dus moesten we het hiermee doen. Helaas niet kunnen slapen op deze vlucht.

Bij aankomst mochten Job en ik nog even in de cockpit kijken, omdat we het honeymoon koppel van de vlucht waren hihi. Erg gaaf om te zien, daarna hadden we snel onze koffers en werden we opgehaald door pap en mam. Lekker ontbeten en snel naar huis. Thuis aangekomen hadden we opeens allemaal nieuwe planten en een hele mooie foto van de bruiloft, super leuk en bedankt Guus, Danielle, Henk en Marjan. Ook lagen er heerlijke broodjes (perfect want we hadden honger) en een fles champagne in de koelkast, bedankt Sanne, Erik en Luca. De katten waren ook weer mega blij ons te zien en wijken niet meer van onze zijden.

We hebben echt een geweldige huwelijksreis gehad, mede mogelijk gemaakt door jullie allemaal!!!

Liefs,
Job en Jolien