Zanzibar - Reisverslag uit Kiwengwa, Tanzania van Jolien Mensink - WaarBenJij.nu Zanzibar - Reisverslag uit Kiwengwa, Tanzania van Jolien Mensink - WaarBenJij.nu

Zanzibar

Door: Jolien

Blijf op de hoogte en volg Jolien

21 Oktober 2017 | Tanzania, Kiwengwa

Waar zal ik beginnen... het was een vroege ochtend vanmorgen. Om 7 uur vertrokken we. Netjes met 8 uur op het vliegveld. Lang wachten, want het vliegtuigje kwam pas om 9 uur aan. Salvatory wachtte met ons mee. Hij heeft ons keurig netjes uitgezwaaid. Het was 2 uur vliegen naar Zanzibar. Bedankt voor de bijdrage aan deze vlucht collega’s van mij, familie Driehuys en Johan en Corrie. Gelukkig heb ik lekker liggen slapen. Totdat het vliegtuig opeens begon te piepen. Serieus je schrikt je echt een ongeluk. Later even nagevraagd. Bleek dat hij hem even de auto piloot had gehaald zodat we wat minder turbulentie hadden. Owww niks aan de hand dus. T blijft gek hoor zo'n mini vliegtuig. In een auto hen je meer ruimte. Op Zanzibar is het super warm en tropisch. Heerlijk!!! Snel door de douane want we kwamen al uit Tanzania. We werden weer keurig opgewacht door een taxi chauffeur en we konden gelukkig ergens geld halen. Ik de taxi nog iemand gesproken die alles met ons door nam. Morgen ochtend komt er iemand langs voor als we nog uitstapjes willen bespreken. Zanzibar zelfs lijkt best op Tanzania, behalve dat hier 95% van de bevolking islamitisch is. Dat zie je vooral aan de klederdracht en de geschreven taal hier en daar. Toch is de voertaal hier gewoon swahili en engels. Eenmaal in het resort is het echt mega luxe. Verschillende restaurants aan het zwembad om strand. Ons huis is werkelijk onbeschrijfelijk. Een bed waar je met zijn 6en kan en een bad, douche en buitendouche. En een airconditioning, dat hebben we wel echt gemist afgelopen nachten. Daarnaast is hier overal prima wifi. Voor ons huis staat een mooie bloemen boog en binnen een fles wijn van het huis. We hebben eerst lekker op het strand gelunched. Hamburger en pizza. Bedankt voor deze lunch Geerten en Guusje. Daarna terug. Ons huis was een koelkast. Het was binnen maar 24 graden brrr. Lekker aan het strand gelegen en daarna verplaatst naar het zwembad. Nu gebadderd en gedouched en straks zijn we benieuwd naar het diner buffet.

• 21 Oktober 2017 - 18:33

Trees:

Klinkt weer goed zeg

• 22 Oktober 2017 - 09:08

Frans Travel:

Ja het is een moooi resort hè uitzickt over zee en mooie tuin genieten maar