De 'big five' en de migratie - Reisverslag uit Banagi, Tanzania van Jolien Mensink - WaarBenJij.nu De 'big five' en de migratie - Reisverslag uit Banagi, Tanzania van Jolien Mensink - WaarBenJij.nu

De 'big five' en de migratie

Door: Jolien

Blijf op de hoogte en volg Jolien

20 Oktober 2017 | Tanzania, Banagi

Vanmorgen om 8 uur vertrokken. De wereldberoemde migratie van wildebeast is bij ons aangekomen. Overal waar je keek. In groepen of rijen of rennend voor en achter de auto langs. Een ruwe schatting is dat we er toch echt wel 100.000 of meer gezien moeten hebben. In totaal zijn het er 3 miljoen. Grappig om te weten dat op dit moment bijna alle vrouwtjes zwanger zijn. Ze blijven hier tot juli. Dan gaan ze weer kort terug. Echt bijzonder om deze beroemde migratie in het echt te zien. Bedankt voor de toegang van dit park van oma, alle vrienden uit Hoofddorp en de familie driehuys.

Dan het volgende bijzondere. WE HEBBEN ZE ALLEMAAL GEZIEN! De olifant, buffel (ook van eng dichtbij), leeuwen, neushoorn en vanmorgen een hele mooie luipaard. Hij lag onderin de boom zodat hij goed zichtbaar was. Wat een mooi beest zeg. Verder veel leeuwen gezien, nog meer cheeta's en een serval cat. Ook best uniek. Nu terug in de lodge en heel erg moe van alle indrukken. Vanavond koffers inpakken en morgen vliegen we naar Zanzibar. Daar gaan we vooral uitrusten na alles wat we hier gezien hebben.

• 20 Oktober 2017 - 15:55

Frans Travel:

Poa J&J
    nou leuk hoor alle wilde dingen gezien. dat is nog eens wat. mooi nu lekker genieten Zanzibar bounty Island. greetings and kwaheri
    frans

• 20 Oktober 2017 - 18:42

De Luipaard :

Vandaag weer een groep blanke mensen gezien vanuit mijn boom. Toch vreemd dat vanuit een welvarend land mij zo nodig wilden zien. ik had nog zo tegen David Edinburgh gezegd dat ze beter naar blijdorp konden gaan.

• 23 Oktober 2017 - 12:13

Oma:

lieve kinderen, wat fijn dat jullie na zo'n prachtige huwelijksdag nu weer zo kunnen genieten van deze schitterende huwelijksreis. Ik wens jullie nog fijne dagen toe.