Lake Manyara - Reisverslag uit Delft, Nederland van Jolien Mensink - WaarBenJij.nu Lake Manyara - Reisverslag uit Delft, Nederland van Jolien Mensink - WaarBenJij.nu

Lake Manyara

Door: Jolien

Blijf op de hoogte en volg Jolien

16 Oktober 2017 | Nederland, Delft

Vanmorgen vroeg vertrokken. Eerst naar Arusha, naar het hoofdkantoor van Leopard Tours. De reis doorgesproken en nog wat tips gekregen over zonnebrand, deet, mineraal water en de verschillende temperaturen in de verschillende parken. Daarna tijdens spitsuur door het centrum. Het is hier anders dan in Kenia. Zoals een aantal van jullie al zeiden ‘rustiger’. Men lijkt minder arm. Iedereen is aan net werk en kinderen gaan naar school. Volgens Salvatory houden de meeste mensen zich goed aan de regels. Het is hier ook schoner op straat. Na de drukke stad even bij een grote toeristen shop gestopt. Kopje koffie voor Salvatory en wij konden even rondkijken en naar de wc. Sowieso ook meer wc’s hier langs de weg. Toen 2 uur rijden naar Lake Manyara. Het werd steeds warmer. Onderweg een aantal Masai gezien en een Masai markt waar ze dieren verhandelen. Aangekomen bij Lake Manyara... geen meer hahahaha. Minder dan 10% van het meer bestaat nog uit water. De rest is droog. Volgende maand gaat het weer regenen. We zitten hier in de mooie Serena Lodge. Bij lunch en diner krijg je 4 gangen. De salade bar (slaan wij even over) een soepje, hoofdgerecht en dessert bar (slaan we natuurlijk niet over). Het eten is simpel, maar de smaak echt prima. Wel even wennen om met lunch warm te eten als het ruim 30 graden is. Na de lunch toch even gezwommen om af te koelen. Een infinity pool met waanzinnig uitzicht op het Lake Manyara park. Bij het zwembad nog 2 mensen... Hollanders of course (hahaha niet tr geloven) Om half 3 weg zodat we snel het park in konden. De rij auto’s stond achter ons, dus goede keus. Daar met het dak open, wij af en toe staan, geweldige dieren gezien. Baboons (bavianen), zebra’s, wildebeast (gnoes), buffels, flamingo’s, lepelaar, impala's en nog veel meer apen. We mochten bij een bruggetje even uitstappen om naar een watertje te kijken. 6 gigantische nijlpaarden lagen in het water te spelen. Heerlijk van genoten en mooie foto’s gemaakt. Hoor je opeens naast je... ‘goh, dat zie je niet in Blijdorp’. Jaja wij Nederlanders veroveren de wereld. Om 6 uur waren we terug en was er een acrobaten show bij het zwembad. Daarna lange broek aan (niet vanwege de kou, ik zweet nog steeds) maar voor het eten. Bij het eten lekker wijntje gedronken en nu uitrusten. Morgen een rustige dag. Half 10 weg. Hij gaat onderweg de Tanzanite laten zien en dan door naar de Ngorongoro krater. Daar lunchen en de hele middag relaxen.

Hakuna Matata!!!

Ps. Iedereen hier weet dat we op huwelijksreis zijn, dus worden de hele tijd gefeliciteerd en hadden een mooie taart op de kamer. Extra bijzonder dus.

Pps. Ik hoop dat ik kan slapen. Er kwaken hier kikkers met het volume alsof ze de grootte van een krokodil zijn...